דף הבית
נושאים כלליים

קידום אתרים





מאת: שי שדה

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים הוא תחום רחב מאד ויש היום אינספור חברות המספקות שירותי קידום. עבור מי שלא בקיא בתחום, יש לבצע הבחנה בין שני מושגים שונים: קידום בקמפיין PPC וקידום אורגני.


קמפיין PPC - קישורים ממומנים

לאחר שנקיש חיפוש כלשהו בגוגל, נקבל דף תוצאות עם הרבה תוצאות. מצד ימין נקבל תמיד את 10 התוצאות האורגניות הרלוונטיות ביותר עבור החיפוש שלנו. אך בנוסף להיותו מנוע חיפוש יעיל, גוגל הוא רשת פרסום משגשגת ביותר. בצמוד ל-10 התוצאות הכי רלוונטיות, גוגל ישים פרסומות רלוונטיות למילת החיפוש שלנו.

פרסומות גוגל


הפרסומות יופיעו במקום הכי בולט – מעל 10 התוצאות (לפעמים זה מאד מטעה) או בצד השמאלי של העמוד.
בד"כ הפרסומות של גוגל יהיו מסומנות ברקע צהוב, אבל יש מסכים שעל גביהם קשה להבחין בהבדל. כשאתם מעוניינים לבצע קידום אתרים לאתר שלכם, קיימות בפניכם שתי אפשרויות:
  • לשלם לגוגל ולהופיע בפרסומות בצידי העמוד, או
  • לשלם לחברת קידום אתרים, במטרה להתברג ב-10 תוצאות החיפוש האורגניות.
רוב הגולשים מודעים להפרדה בין 2 סוגי התוצאות, אך יש לא מעט שלא. נהוג לחשוב שמי שמכיר את האינטרנט מספיק טוב יודע להתעלם מהפרסומות של גוגל ומאמין יותר לתוצאות האורגניות. יחד עם זאת הרבה אנשים לא מודעים להבדל בין סוגי התוצאות וממשיכים ללחוץ על הקישורי הפרסומת – הקישורים הממומנים.


קידום אורגני

קידום אורגני הוא ממלכה בפני עצמה. בפני חברות קידום אתרים עומדים אינספור כלים שיווקיים לצורך קידום אתרכם בדירוג של גוגל: אופטימיזציה לאתר, החלפת קישורים, כתבות, פורומים, בלוגים ועוד.

המטרה של קידום אורגני היא לגרום לגוגל להבין עד כמה האתר שלכם יותר רלוונטי למושגים ספציפיים מאשר אתרים אחרים. האלגוריתם של גוגל רגיש לפעילות שיווק ארסיבית מדי או מהירה מדי. קידום אתרים איכותי יתבטא בפעולות חכמות שיתפרסו על פני זמן כמו שצריך וייראו לגוגל כמו פעולות טבעיות לחלוטין. מדובר בתהליך של שכנוע.


קידום אתרים אורגני הוא תהליך

קידום אורגני הוא תהליך שנמשך על פני חודשים. בשונה מתשלום על קישורים ממומנים, התוצאות אינן מידיות. תהליך קידום אתרים בגוגל דורש בין השאר בניית תשתית קישורים חזקה שתתמוך באתר שלכם מבחוץ ותגרום לגוגל להבין עד כמה הוא רלוונטי למילות חיפוש מסוימות. התשתית הזו היא דבר שילווה אתכם לתקופה ארוכה, גם לאחר סיום ההתקשרות עם חברת הקידום. וזה היתרון הגדול של קידום אורגני. קידום אתרים אורגני בונה לכם תשתית שיווקית עצמאית, מבלי להיות תלויים בתשלום חודשי לגוגל.


תופעה חדשה - קידום אתרים חינם

ישנם בעלי עסקים, המעדיפים לבצע קידום אתרים חינם, כלומר ללמוד את עקרונות הקידום בעצמם, וליישמם הלכה למעשה באתרים העסקיים שלהם. מדובר בהחלטה לגיטימית, אלא שברוב המקרים היא גובה מבעלי העסקים הרבה זמן יקר והרבה משאבים. צריך לזכור שכדי להגיע לתוצאות חזקות נדרשת רמת ידע גבוהה, תשומת לב לפרטים הקטנים והעבודה עקבית לאורך חודשים ארוכים.


שילוב הכלים


ישנם לקוחות רבים שבוחרים בשילוב בין השניים. מצד אחד הם בוחרים להתחיל תהליך של קידום אורגני ומצד שני, לטווח הקצר, הם מעלים קמפיין קישורים ממומנים בגוגל. אפשרות זו היא הרבה פעמים המומלצת, תלוי כמובן בצרכים המשתנים של כל לקוח.

יש לקוחות שיודעים לתרגם כל כניסה לאתר שלהם לרווח כספי (באחוז מסוים). עבור חברות כאלו שווה לשלם די הרבה עבור כל קליק. חברות כאלו ישקיעו סכום גדול גם בקידום אורגני וגם בקמפיינים חודשיים של PPC. החישוב לצורך קבלת ההחלטה הוא חישוב מתמטי פשוט.